- Regulamin usług kolokacyjnych -

Regulamin usług kolokacyjnych
Pobierz pdf
Regulamin Świadczenia Kolokacyjnych Usług Telekomunikacyjnych
przez eTOP Sp. z z siedzibą w Warszawie, Al. Jerozolimskie 200
z dnia 20.02.2021
(regulamin szczegółowy względem Regulaminu Świadczenia Usług eTOP Sp. z o.o.)


1. Definicje pojęć.
1.1. Ustawa UOŚDE – Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144 poz. 1204).
1.2. Kolokacja – Usługa polegająca na dzierżawie fizycznego miejsca dla urządzeń telekomunikacyjnych, radiowych lub komputerowych Abonenta w pomieszczeniach Operatora przystosowanych pod względem elektrycznym, środowiskowym i sieciowym do świadczenia tego typu usług.
1.3. Kolokacja Zewnętrzna – Usługa polegająca na dzierżawie fizycznego miejsca dla urządzeń radiowych, komputerowych lub telekomunikacyjnych Abonenta wraz z okablowaniem w miejscach innych niż opisane w pkt 1.2.
1.4. Dzierżawa Serwera Dedykowanego – Udostępnienie w ramach usługi opisanego Umową sprzętu komputerowego w wyłączne użytkowanie Abonenta oraz jego Kolokacja.
1.5. Dzierżawa Serwera Wirtualnego – Udostępnienie wirtualnej maszyny komputerowej opartej na współdzielonych z innymi abonentami zasobach fizycznych kolokowanych przez Operatora.
1.6. Dzierżawa Okablowania – Wydzierżawienie do wyłącznego użytku Abonenta określonego Umową medium transmisyjnego w tym opartego o technologie miedzianą jak i światłowodową lub udostępnienie miejsca (kanału) do umiejscowienia kabli Abonenta.
1.7. Usługi Sieciowe – Usługi dostępu do sieci Internet lub transmisji pomiędzy dwoma lub więcej punktami geograficznymi o parametrach opisanych w Umowie.
1.8. Zasilanie Elektryczne – udostępnienie przyłączy energetycznych dla usług objętych niniejszym Regulaminem.
1.9. Urządzenia Abonenta - urządzenia do których Abonent posiada tytuł prawny do dysponowania nimi, dostarczane Operatorowi w celu świadczenia przez eTOP sp.z o.o., usług Kolokacji.
1.10. Dla pozostałych pojęć przyjmuje się definicje zawarte w „Regulaminie Świadczenia Usług z dnia 21 grudnia 2020 r” (lub jego późniejszej wersji).

 
2. Zapisy ogólne
2.1. Niniejszy Regulamin stanowi regulamin szczególny względem „Regulaminu Świadczenia Usług z dnia 21 grudnia 2020 r”
2.2. Zapisy niniejszego Regulaminu mają pierwszeństwo nad zapisami „Regulaminu Świadczenia Usług z dnia 21 grudnia 2020 r” o ile stoją w nim w sprzeczności
2.3. Zapisy Umowy stanowią zapis szczególny i mają pierwszeństwo nad zapisami niniejszego Regulaminu.
2.4. Na podstawie niniejszego Regulaminu Operator świadczy usługi opisane Art. 12 Ustawy UOŚDE, o ile w drodze Umowy nie rozszerzono zakresu usług o elementy nim nie opisane.
2.5. Niniejszy Regulamin stanowi integralną część Umowy, na co Abonent wyraża zgodę przy jej zawarciu.

 
3. Zakres usług świadczonych przez Operatora na rzecz Abonenta dla których zastosowanie ma niniejszy Regulamin.
3.1. Niniejszy Regulamin ma zastosowanie do:
3.1.1. Usług Kolokacji świadczonych przez Operatora.
3.1.2. Usług Kolokacji Zewnętrznej świadczonych przez Operatora.
3.1.3. Usług Dzierżawy Serwera Dedykowanego świadczonych przez Operatora.
3.1.4. Usług Dzierżawy Serwera Wirtualnego świadczonych przez Operatora.
3.1.5. Usług Dzierżawy Okablowania.

 
4. Zapisy szczególne dla usług Kolokacji, Kolokacji Zewnętrznej.
4.1. Rozpoczęcie świadczenia usługi Kolokacji i Kolokacji Zewnętrznej i naliczanie opłat za Usługę rozpoczyna się z dniem dostarczenia Urządzeń Abonenta Operatorowi i ich zainstalowaniu w miejscu kolokacji oraz udostępnieniu Zasilania Elektrycznego (jeżeli takowe jest wymagane do ich normalnej pracy).
4.2. W przypadku gdy Rozpoczęcie świadczenia Usługi opisane w pkt 4.1 przypada na inny niż pierwszy dzień miesiąca , do rozliczenia Usługi przyjmuje się 1/30 miesięcznej opłaty abonamentowej za każdy dzień świadczenia Usługi.
4.3. W przypadku gdy Umowa wskazuje konkretny dzień uruchomienia usługi opłaty naliczane są od tej daty, o ile uruchomienie Usługi nie uległo zmianie z powodów leżących po stronie Operatora. W przypadku, gdy z powodów technicznych lub formalnych leżących po stronie Operatora dzień uruchomienia wskazany w Umowie jest inny niż dzień w którym Usługa została technicznie uruchomiona, za dzień rozpoczęcia Usługi przyjmuje się dzień w którym usługa została technicznie oddana Abonentowi do użytkowania.
4.4. W przypadku gdy pomimo zawarcia Umowy o usługę Kolokacji lub Kolokacji Zewnętrznej, Abonent nie dostarczył urządzeń nią objętych, uznaje się iż dniem uruchomienia Usługi jest 14 dzień roboczy od dnia zawarcia umowy lub zawartego w Umowie dnia uruchomienia Usługi.
4.5. W przypadku Umowy kontynuującej już świadczoną Usługę bez zmian technicznych, przyjmuje się dzień wpłynięcia podpisanej przez Abonenta Umowy lub jej Aneksu jako dzień uruchomienia Usługi na zasadach zawartych w tym dokumencie z zastrzeżeniem punktu 4.3 pod warunkiem zawieszającym.
4.6. Dla Usług Kolokacji, Kolokacji Zewnętrznej Abonent zobowiązany jest do wskazania osób upoważnionych do wiążących kontaktów technicznych, podając ich imię, nazwisko, adres email i numer telefonu. Na Abonencie spoczywa obowiązek uzyskania zgody wskazanych osób na przekazanie ich danych osobowych Operatorowi. Abonent zobowiązany jest do poinformowania w drodze opisanej w Umowie o cofnięciu upoważnienia osobie uprzednio je posiadającej.
4.7. W przypadku wygaśnięcia lub rozwiązania Umowy Abonent jest zobowiązany do odbioru urządzeń w terminie 7 dni roboczych z zastrzeżeniem punktu 4.8.
4.8. Abonent zobowiązuje się do uregulowania wszelkich opłat należnych Operatorowi przed odbiorem Urządzeń Abonenta. Operator zastrzega w przypadku nie wypełnienia niniejszego obowiązku prawo do wstrzymania się od działań mających na celu wydanie urządzeń oraz prawo zastawu ustawowego (Art. 670 kc).
4.9. W przypadku gdy Abonent nie dokona odbioru sprzętu po wygaśnięciu Umowy Operator zgodnie z Art. 4.7 niniejszego Regulaminu może naliczyć opłaty magazynowe jak za kolokacje danego urządzenia z pominięciem opłat za ryczałt energii elektrycznej oraz przypisane do Usługi łącze.
4.10. Umowa określa maksymalny przydział mocy Zasilania Elektrycznego pobieranego przez Urządzenia Abonenta oraz jego napięcie znamionowe, oraz cenę 1kWh energii elektrycznej oferowanej przez jej dostawcę w dniu zawarcia Umowy.
4.11. W przypadku gdy Umowa stanowi iż rozliczenie zużycia Zasilania Elektrycznego wynika z realnego zużycia zliczanego na podstawie wskazań dedykowanego podlicznika (lub podliczników) prądu elektrycznego, jego rozliczenie i naliczenie opłat następuje z końcem każdego okresu rozliczeniowego, według stawki wskazanej przez dostawcę energii elektrycznej z uwzględnieniem współczynnika klimatyzacyjnego (o ile Umowa nie stanowi inaczej).
4.12. W przypadku gdy Umowa stanowi iż rozliczenie zużycia Zasilania Elektrycznego odbywa się ryczałtem, opłata za Zasilanie Elektryczne jest wliczona w miesięczną opłatę abonamentową. Przy czym wartość ryczałtu zmienia się proporcjonalnie w stosunku do stawki wskazanej przez dostawcę energii elektrycznej. O zmianie stawki wskazywanej przez dostawcę energii elektrycznej operator zobowiązany jest powiadomić Abonenta na minimum 20 dni przed wystawieniem rachunku ze zmienioną ceną energii elektrycznej drogą wskazaną do kontaktu w Umowie. 
4.13. Rozliczenie usług transmisyjnych i dostępu do Internetu.
4.13.1. Gdy Umowa stanowi iż Usługa wyposażona jest w nielimitowane łącze o opisanej stałej przepustowości, opłata za łącze jest wliczona w opłatę abonamentową.
4.13.2. Gdy Umowa stanowi iż Usługa wyposażona jest w łącze o opisanej maksymalnej przepustowości ze wskazanym limitem transferu, wskazaniem przepustowości łącza po przekroczeniu limitu, stawką (liczoną w Terabajtach równych 10 do potęgi 9 bajtów) oraz zapisem o automatycznym zliczaniu transferu dodatkowego, opłata rozliczana jest na koniec okresu rozliczeniowego w którym dany transfer został wykorzystany.
4.13.3. Gdy Umowa stanowi iż Usługa wyposażona jest w łącze o opisanej maksymalnej przepustowości ze wskazanym limitem transferu, wskazaniem przepustowości łącza po przekroczeniu limitu, stawką (liczoną w Terabajtach równych 10 do potęgi 9 bajtów) oraz nie zawiera zapisu o automatycznym zliczaniu transferu dodatkowego, opłata za dodatkowy transfer jest naliczana w dniu zwiększenia limitu w ilości zgodnej z decyzją Abonenta wyrażoną w drodze wskazanej w Umowie lub na podstawie działania Abonenta za pośrednictwem automatycznego mechanizmu dostępnego w panelu klienta na stronie internetowej Operatora.
4.13.4. Transfer jest rozliczany jednocześnie przez 2 niezależne systemy monitorujące na poziomie warstwy trzeciej systemu OSI na łączu (łączach) Abonenta, jako suma bajtów wysłanych i odebranych w danym okresie rozliczeniowym.
4.13.5. W przypadku gdy dostarczone Urządzenia Abonenta nie posiadają oryginalnych mocowań (np. szyn montażowych dla urządzeń typu „rack”). Operator proponuje alternatywne rozwiązania tego problemu technicznego.
4.14. Abonent ma prawo do sprawdzania aktualnego zużycia energii elektrycznej oraz transferu danych w ciągu okresu rozliczeniowego, przy czym za odczyt wiążący rozumie się transfer lub zużycie energii elektrycznej podany przez pracownika Operatora podany wraz ze wskazaniem źródła informacji i zawierający dowód odczytu (zdjęcie licznika prądu, wykres ciągły transferu za dany okres rozliczeniowy). Wykresy umieszczane w panelu Abonenta mają charakter poglądowy i wymagają potwierdzenia na żądanie Abonenta. Abonent ma prawo do zamówienia szczegółowego odczytu bez opłat co 7 dni kalendarzowych. Następne odczyty rozliczane są jak za zlecenie techniczne.
4.15. W przypadku gdy w przestrzeni oddanej w wyłączną dzierżawę Abonenta znajdują się urządzenia Operatora, Abonent wyraża zgodę na wykonywanie ich inspekcji przez Operatora w przypadku technicznej konieczności, zgłoszonej Abonentowi. W przypadku, gdy działania na takich Urządzeniach operatora są niezbędne dla zabezpieczenia danych, ciągłości działania usług lub mają na celu uniknięcie innego niebezpieczeństwa fizycznego, Operator jest upoważniony do niezwłocznego podjęcia prac naprawczych przy jednoczesnym poinformowaniu Abonenta w drodze opisanej w Umowie.
4.16. Abonent zobowiązany jest nie przekazywać i nie przechowywać na Urządzeniach treści naruszających obowiązujące przepisy prawa. Operator ma prawo do natychmiastowego zawieszenia usługi lub ograniczenia dostępu do niej na podstawie decyzji właściwego , uprawnionego organu, lub w przypadku , gdy Operator podejmie miarodajną informacje o bezprawnym charakterze udostępnianych danych (Art. 12). Operator o zawieszeniu lub ograniczeniu Usługi niezwłocznie informuje Abonenta w drodze opisanej w Umowie.
4.17. Operator nie ma uprawnienia i obowiązku (Art. 15) do jakiejkolwiek ingerencji w dane umieszczone na Urządzeniach Abonenta. Dostęp do zawartości logicznej Urządzeń Abonenta możliwy jest jedynie na podstawie pisemnego (lub przekazanego w formie zaszyfrowanej elektronicznego formularza) zlecenia Abonenta (osobę reprezentującą Abonenta lub osobę pełnomocną do zleceń technicznych).
4.18. W przypadku wykonania przez Operatora na Urządzeniach Abonenta zlecenia polegającego na dokonaniu fizycznych zmian technicznych, Abonent zobowiązany jest do dostarczenia lub zakupu właściwych podzespołów. Dobór części zamiennych jest wyłączną decyzją Abonenta.
4.19. W przypadku zlecenia związanego z dostępem do danych, a w szczególności danych osobowych, Administrator Danych Osobowych zobowiązany jest do:
4.19.1. Szczegółowego określenia zakresu zlecenia. W tym podania dokładnych informacji o czynnościach podlegających wykonaniu.
4.19.2. Pozyskaniu właściwej zgody formalnej na udostępnienie danych osobowych o ile takie są przedmiotem zlecenia
4.19.3. Gdy jest to wymagane przez prawo, określenia typu danych objętych pracami z uwzględnieniem danych wrażliwych.
4.19.4. Współpracy z przedstawicielem Operatora polegającej na odpowiedzi na ewentualne pytania mogące pojawić się przy wykonywaniu zlecenia.
4.20. Zlecenia są wykonywane odpłatnie, według cennika Operatora obowiązującego na dzień złożenia zlecenia, chyba że Umowa lub odrębna umowa o takie działania zawarta z Operatorem stanowi inaczej. Opłaty za wykonane zlecenia naliczane są po jego wykonaniu.
4.21. Operator udostępnia Abonentowi ilość niezależnych torów zasilania opisanych Umową. Zasilenie Urządzeń Abonenta w sposób redundantny z udostępnionych torów zasilania leży w gestii Abonenta
4.22. Operator nie jest zobowiązany i nie przechowuje danych dostępowych do Urządzeń Abonenta. Powierzenie danych dostępowych do Urządzeń Abonenta osobie trzeciej leży w wyłącznej gestii Abonenta.
4.23. Czynności uruchomienia Usługi, przekazania i odbioru Urządzeń Klienta potwierdzane są protokołem odbioru. Strona wystawiająca protokół potwierdza fakt wykonania czynności. W przypadku przekazania protokołu odbioru podpisanego przez jedną ze stron i nie przekazania go stronie wystawiającej w przeciągu siedmiu dni kalendarzowych w formie podpisanej uznaje się protokół za wiążący (akcept milczący) chyba że druga strona zgłosi do niego w tym czasie sprzeciw negujący zaprotokołowaną czynność.
4.24. W przypadku Usługi Kolokacji Zewnętrznej Operator nie ponosi odpowiedzialności za stan Urządzeń Abonenta o ile nie przyczynił się do powstania szkody na nich lub nie można mu przypisać winy.
4.25. Odbiór Urządzeń Abonenta z Pomieszczenia Kolokacyjnego jest możliwy tylko przez osobę posiadającą pisemne upoważnienie Abonenta.
4.26. Urządzenia elektryczne mogące powodować zakłócenia w obwodach zasilających (UPS, urządzenia indukcyjne powodujące zwrotne prądy harmoniczne) nie mogą być przedmiotem Usługi Kolokacji, o ile w wyniku analizy technicznej strony nie zawarły takiego postanowienia w Umowie.

 
5. Zapisy szczególne dla usług Dzierżawy Serwerów Dedykowanych.
5.1. Usługa Dzierżawy Serwera Dedykowanego jest rozumiana jako: wydzierżawienie urządzeń opisanych Umową wraz z ich Kolokacją i dostawą usługi telekomunikacyjnej (zgodnie z definicją zawartą w Art. 12).
5.2. Rozpoczęcie Usługi Dzierżawy Serwera Dedykowanego i naliczanie opłat za Usługę następuje z dniem przekazania danych dostępowych Abonentowi wraz z protokołem odbioru Usługi.
5.3. Abonentowi w ciągu siedmiu dni kalendarzowych od dnia wystawienia protokołu odbioru Usługi służy prawo stwierdzenia niezgodności Usługi z postanowieniami Umowy. W takim przypadku Za dzień rozpoczęcia usługi uznaje się dzień w którym niezgodność usunięto, o ile takowa niezgodność istotnie miała miejsce.
5.4. W przypadku gdy Rozpoczęcie świadczenia Usługi opisane w pkt 5.2 przypada na inny niż pierwszy dzień miesiąca , do rozliczenia Usługi przyjmuje się 1/30 miesięcznej opłaty abonamentowej za każdy dzień świadczenia Usługi.
5.5. W przypadku gdy Umowa wskazuje konkretny dzień uruchomienia usługi opłaty naliczane są od tej daty, o ile uruchomienie Usługi nie uległo zmianie z powodów leżących po stronie Operatora. W przypadku, gdy z powodów technicznych lub formalnych leżących po stronie Operatora dzień uruchomienia wskazany w Umowie jest inny niż dzień w którym Usługa została technicznie uruchomiona, za dzień rozpoczęcia Usługi przyjmuje się dzień w którym usługa została technicznie oddana Abonentowi do użytkowania.
5.6. W przypadku Umowy kontynuującej już świadczoną Usługę bez zmian technicznych, przyjmuje się dzień wpłynięcia podpisanej przez Abonenta Umowy lub jej Aneksu jako dzień uruchomienia Usługi na zasadach zawartych w tym dokumencie z zastrzeżeniem punktu 5.5 pod warunkiem zawieszającym.
5.7. Dla Usługi Dzierżawy Serwera Dedykowanego Abonent zobowiązany jest do wskazania osób upoważnionych do wiążących kontaktów technicznych, podając ich imię, nazwisko, adres email i numer telefonu. Na Abonencie spoczywa obowiązek uzyskania zgody wskazanych osób na przekazanie ich danych osobowych Operatorowi. Abonent zobowiązany jest do poinformowania w drodze opisanej w Umowie o cofnięciu upoważnienia osobie uprzednio je posiadającej.
5.8. Umowa o świadczenie Usługi Dzierżawy Serwera Dedykowanego określa zryczałtowaną wartość energii elektrycznej pobieranej przez to urządzenie z uwzględnieniem współczynnika klimatyzacyjnego i statystycznego (wyrażonego statystycznym procentem realnej mocy pracy urządzenia i jego maksymalnej mocy znamionowej), oraz cenę 1kWh energii elektrycznej oferowanej przez jej dostawcę w dniu zawarcia Umowy.
5.9. Abonamentowa wartość zużycia energii elektrycznej jest zmienna w trakcie trwania Umowy proporcjonalnie do cen dostawcy energii elektrycznej. Operator jest zobowiązany do poinformowania o zmianie ceny energii elektrycznej na co najmniej 20 dni przed wystawieniem rachunku za Usługę w którym cena uległa zmianie, o ile Umowa nie stanowi inaczej.
5.10. Operator zobowiązany jest do bieżącego usuwania wszelkich uszkodzeń dzierżawionego przez Abonenta sprzętu w czasie opisanym Umową bez opłat.
5.11. Naprawa lub wymiana dzierżawionego Abonentowi sprzętu odbywa się na zgłoszenie Abonenta lub w porozumieniu z nim gdy Operator stwierdzi usterkę dzierżawionego urządzenia.
5.12. W przypadku zgłoszenia nieistniejącej usterki operator ma prawo naliczyć Abonentowi opłatę jak za zlecenie techniczne według cennika z dnia dokonania przez Abonenta zgłoszenia rzekomej usterki, o ile Umowa nie stanowi inaczej.
5.13. Operator nie nalicza opłat za wykonanie sprawdzenia poprawności działania dzierżawionego urządzenia jeżeli jego kontrola wykaże jakąkolwiek usterkę lub niezgodność ze specyfikacją zawartą w Umowie.
5.14. Rozliczenie usług transmisyjnych i dostępu do Internetu.
5.14.1. Gdy Umowa stanowi iż Usługa zawiera nielimitowane łącze o opisanej stałej przepustowości, opłata za łącze jest wliczona w opłatę abonamentową.
5.14.2. Gdy Umowa stanowi iż Usługa wyposażona jest w łącze o opisanej maksymalnej przepustowości ze wskazanym limitem transferu, wskazaniem przepustowości łącza po przekroczeniu limitu, stawką (liczoną w Terabajtach równych 10 do potęgi 9 bajtów) oraz zapisem o automatycznym zliczaniu transferu dodatkowego, opłata rozliczana jest na koniec okresu rozliczeniowego w którym dany transfer został wykorzystany.
5.14.3. Gdy Umowa stanowi iż Usługa wyposażona jest w łącze o opisanej maksymalnej przepustowości ze wskazanym limitem transferu, wskazaniem przepustowości łącza po przekroczeniu limitu, stawką (liczoną w Terabajtach równych 10 do potęgi 9 bajtów) oraz nie zawiera zapisu o automatycznym zliczaniu transferu dodatkowego, opłata za dodatkowy transfer jest naliczana w dniu zwiększenia limitu w ilości zgodnej z decyzją Abonenta wyrażoną w drodze wskazanej w Umowie lub na podstawie działania Abonenta za pośrednictwem automatycznego mechanizmu dostępnego w panelu klienta na stronie internetowej Operatora.
5.14.4. Transfer jest rozliczany jednocześnie przez 2 niezależne systemy monitorujące na poziomie warstwy trzeciej systemu OSI na łączu (łączach) Abonenta, jako suma bajtów wysłanych i odebranych w danym okresie rozliczeniowym.
5.15. Abonent zobowiązany j nestie przekazywać i nie przechowywać na Urządzeniach treści naruszających obowiązujące przepisy prawa. Operator ma prawo do natychmiastowego zawieszenia usługi lub ograniczenia dostępu do niej na podstawie decyzji właściwego , uprawnionego organu, lub w przypadku , gdy Operator podejmie miarodajną informacje o bezprawnym charakterze udostępnianych danych (Art. 12). Operator o zawieszeniu lub ograniczeniu Usługi niezwłocznie informuje Abonenta w drodze opisanej w Umowie.
5.16. Operator nie ma uprawnienia i obowiązku (Art. 15) do jakiejkolwiek ingerencji w dane umieszczone na Urządzeniach Abonenta. Dostęp do zawartości logicznej Urządzeń Abonenta możliwy jest jedynie na podstawie pisemnego (lub przekazanego w formie zaszyfrowanej elektronicznego formularza) zlecenia Abonenta (osobę reprezentującą Abonenta lub osobę pełnomocną do zleceń technicznych).
5.17. W przypadku zlecenia administracyjnego związanego z dostępem do danych, w szczególności danych osobowych Administrator Danych Osobowych zobowiązany jest do:
5.17.1. Szczegółowego określenia zakresu zlecenia. W tym podania dokładnych informacji o czynnościach podlegających wykonaniu.
5.17.2. Pozyskaniu właściwej zgody formalnej na udostępnienie danych osobowych o ile takie są przedmiotem zlecenia
5.17.3. Gdy to wymagane przez prawo, określenia typu danych objętych pracami z uwzględnieniem danych wrażliwych.
5.17.4. Współpracy z przedstawicielem Operatora polegającej na odpowiedzi na ewentualne pytania mogące pojawić się przy wykonywaniu zlecenia.
5.18. Zlecenia administracyjne są wykonywane odpłatnie, według cennika Operatora obowiązującego na dzień złożenia zlecenia, chyba że Umowa lub odrębna umowa o takie działania zawarta z Operatorem stanowi inaczej. Opłaty za wykonane zlecenia naliczane są po jego wykonaniu.
5.19. Operator nie jest zobowiązany i nie przechowuje danych dostępowych do Urządzeń Abonenta. Powierzenie danych dostępowych do Urządzeń Abonenta osobie trzeciej leży w wyłącznej gestii Abonenta.
5.20. Czynność uruchomienia Usługi potwierdzana jest protokołem odbioru. Strona wystawiająca protokół potwierdza fakt wykonania czynności. W przypadku przekazania protokołu odbioru podpisanego przez jedną ze stron i nie przekazania go stronie wystawiającej w przeciągu siedmiu dni kalendarzowych w formie podpisanej uznaje się protokół za wiążący (akcept milczący) chyba że druga strona zgłosi do niego w tym czasie sprzeciw negujący zaprotokołowaną czynność.
5.21. Abonent zobowiązany jest nie przekazywać i nie przechowywać na Urządzeniach treści naruszających obowiązujące przepisy prawa. Operator ma prawo do natychmiastowego zawieszenia usługi lub ograniczenia dostępu do niej na podstawie decyzji właściwego , uprawnionego organu, lub w przypadku , gdy Operator podejmie miarodajną informacje o bezprawnym charakterze udostępnianych danych (Art. 12). Operator o zawieszeniu lub ograniczeniu Usługi niezwłocznie informuje Abonenta w drodze opisanej w Umowie.

 
6. Zapisy szczególne dla usług Dzierżawy Serwera Wirtualnego.
6.1. Usługa Dzierżawy Serwera Wirtualnego jest rozumiana jako: wydzierżawienie części zasobów teleinformatycznych opisanych Umową do wyłącznego użytku Abonenta do której Operator zapewnia usługi sieciowe (zgodnie z definicją zawartą w Art. 12).
6.2. Rozpoczęcie Usługi Dzierżawy Serwera Wirtualnego i naliczanie opłat za Usługę następuje z dniem przekazania danych dostępowych Abonentowi wraz z protokołem odbioru Usługi.
6.3. Abonentowi w ciągu siedmiu dni kalendarzowych od dnia wystawienia protokołu odbioru Usługi służy prawo stwierdzenia niezgodności Usługi z postanowieniami Umowy. W takim przypadku Za dzień rozpoczęcia usługi uznaje się dzień w którym niezgodność usunięto, o ile takowa niezgodność istotnie miała miejsce.
6.4. W przypadku gdy Rozpoczęcie świadczenia Usługi opisane w pkt 6.2 przypada na inny niż pierwszy dzień miesiąca , do rozliczenia Usługi przyjmuje się 1/30 miesięcznej opłaty abonamentowej za każdy dzień świadczenia Usługi.
6.5. W przypadku gdy Umowa wskazuje konkretny dzień uruchomienia usługi opłaty naliczane są od tej daty, o ile uruchomienie Usługi nie uległo zmianie z powodów leżących po stronie Operatora. W przypadku, gdy z powodów technicznych lub formalnych leżących po stronie Operatora dzień uruchomienia wskazany w Umowie jest inny niż dzień w którym Usługa została technicznie uruchomiona, za dzień rozpoczęcia Usługi przyjmuje się dzień w którym usługa została technicznie oddana Abonentowi do użytkowania.
6.6. W przypadku Umowy kontynuującej już świadczoną Usługę przyjmuje się dzień wpłynięcia podpisanej przez Abonenta Umowy lub jej Aneksu jako dzień uruchomienia Usługi na zasadach zawartych w tym dokumencie.
6.7. Dla Usługi Dzierżawy Serwera Wirtualnego Abonent zobowiązany jest do wskazania osób upoważnionych do wiążących kontaktów technicznych, podając ich imię, nazwisko, adres email i numer telefonu. Na Abonencie spoczywa obowiązek uzyskania zgody wskazanych osób na przekazanie ich danych osobowych Operatorowi. Abonent zobowiązany jest do poinformowania w drodze opisanej w Umowie o cofnięciu upoważnienia osobie uprzednio je posiadającej.
6.8. Operator zobowiązany jest w ramach świadczenia Usługi Dzierżawy Serwera Wirtualnego do stałego monitorowania i utrzymywania ciągłości działania infrastruktury na której jest on oparty.
6.9. Rozliczenie usług transmisyjnych i dostępu do Internetu.
6.9.1. Gdy Umowa stanowi iż Usługa zawiera nielimitowane łącze o opisanej stałej przepustowości, opłata za łącze jest wliczona w opłatę abonamentową.
6.9.2. Gdy Umowa stanowi iż Usługa wyposażona jest w łącze o opisanej maksymalnej przepustowości ze wskazanym limitem transferu, wskazaniem przepustowości łącza po przekroczeniu limitu, stawką (liczoną w Terabajtach równych 10 do potęgi 9 bajtów) oraz zapisem o automatycznym zliczaniu transferu dodatkowego, opłata rozliczana jest na koniec okresu rozliczeniowego w którym dany transfer został wykorzystany.
6.9.3. Gdy Umowa stanowi iż Usługa wyposażona jest w łącze o opisanej maksymalnej przepustowości ze wskazanym limitem transferu, wskazaniem przepustowości łącza po przekroczeniu limitu, stawką (liczoną w Terabajtach równych 10 do potęgi 9 bajtów) oraz nie zawiera zapisu o automatycznym zliczaniu transferu dodatkowego, opłata za dodatkowy transfer jest naliczana w dniu zwiększenia limitu w ilości zgodnej z decyzją Abonenta wyrażoną w drodze wskazanej w Umowie lub na podstawie działania Abonenta za pośrednictwem automatycznego mechanizmu dostępnego w panelu klienta na stronie internetowej Operatora.
6.9.4. Transfer jest rozliczany jednocześnie przez 2 niezależne systemy monitorujące na poziomie warstwy trzeciej systemu OSI na łączu (łączach) Abonenta, jako suma bajtów wysłanych i odebranych w danym okresie rozliczeniowym.
6.10. Abonent zobowiązany jest nie przekazywać i nie przechowywać na przydzielonych zasobach treści naruszających obowiązujące przepisy prawa. Operator ma prawo do natychmiastowego zawieszenia usługi lub ograniczenia dostępu do niej na podstawie decyzji właściwego , uprawnionego organu, lub w przypadku , gdy Operator podejmie miarodajną informacje o bezprawnym charakterze udostępnianych danych (Art. 12 ). Operator o zawieszeniu lub ograniczeniu Usługi niezwłocznie informuje Abonenta w drodze opisanej w Umowie.
6.11. Operator nie ma uprawnienia i obowiązku (Art. 15) do jakiejkolwiek ingerencji w dane umieszczone na zasobach Serwera Wirtualnego. Dostęp do jego zawartości logicznej możliwy jest jedynie na podstawie pisemnego (lub przekazanego w formie zaszyfrowanej elektronicznego formularza) zlecenia Abonenta (osobę reprezentującą Abonenta lub osobę pełnomocną do zleceń technicznych).
6.12. W przypadku zlecenia administracyjnego związanego z dostępem do danych, w szczególności danych osobowych objętych Administrator Danych zobowiązany jest do:
6.12.1. Szczegółowego określenia zakresu zlecenia. W tym podania dokładnych informacji o czynnościach podlegających wykonaniu.
6.12.2. Pozyskaniu właściwej zgody formalnej na udostępnienie danych osobowych o ile takie są przedmiotem zlecenia
6.12.3. Gdy to wymagane przez prawo, określenia typu danych objętych pracami z uwzględnieniem danych wrażliwych.
6.12.4. Współpracy z przedstawicielem Operatora polegającej na odpowiedzi na ewentualne pytania mogące pojawić się przy wykonywaniu zlecenia.
6.13. Zlecenia administracyjne są wykonywane odpłatnie, według cennika Operatora obowiązującego na dzień złożenia zlecenia, chyba że Umowa lub odrębna umowa o takie działania zawarta z Operatorem stanowi inaczej. Opłaty za wykonane zlecenia naliczane są po jego wykonaniu.
6.14. Operator nie jest zobowiązany i nie przechowuje danych dostępowych do Urządzeń Abonenta. Powierzenie danych dostępowych do Urządzeń Abonenta osobie trzeciej leży w wyłącznej gestii Abonenta.
6.15. Czynność uruchomienia Usługi potwierdzana jest protokołem odbioru. Strona wystawiająca protokół potwierdza fakt wykonania czynności. W przypadku przekazania protokołu odbioru podpisanego przez jedną ze stron i nie przekazania go stronie wystawiającej w przeciągu siedmiu dni kalendarzowych w formie podpisanej uznaje się protokół za wiążący (akcept milczący) chyba że druga strona zgłosi do niego w tym czasie sprzeciw negujący zaprotokołowaną czynność.
6.16. Abonent zobowiązany jest nie przekazywać i nie przechowywać na przydzielonych zasobach Serwera Wirtualnego treści naruszających obowiązujące przepisy prawa. Operator ma prawo do natychmiastowego zawieszenia usługi lub ograniczenia dostępu do niej na podstawie decyzji właściwego , uprawnionego organu, lub w przypadku , gdy Operator podejmie miarodajną informacje o bezprawnym charakterze udostępnianych danych (Art. 12). Operator o zawieszeniu lub ograniczeniu Usługi niezwłocznie informuje Abonenta w drodze opisanej w Umowie.
6.17. Dla Usług Dzierżawy Serwera Wirtualnego zapisy dotyczące odpowiedzialności za administracje systemami operacyjnymi i wirtualizującymi zawarte są w odrębnym regulaminie. W przypadku niezgodności zapisów niniejszego Regulaminu z przywołanym regulaminem szczegółowym ważne są zapisy regulaminu szczegółowego.

 
7. Zapisy szczególne dla usług Dzierżawy Okablowania.
7.1. Usługa Dzierżawy Okablowania rozpoczyna się z dniem w którym Operator zgłasza w formie proponowanego protokołu odbioru dostępność kabla (kabli) lub traktu kablowego Abonentowi.
7.2. Abonentowi w ciągu siedmiu dni kalendarzowych od dnia wystawienia protokołu odbioru Usługi służy prawo stwierdzenia niezgodności Usługi z postanowieniami Umowy. W takim przypadku Za dzień rozpoczęcia usługi uznaje się dzień w którym niezgodność usunięto, o ile takowa niezgodność istotnie miała miejsce.
7.3. Abonentowi w ciągu siedmiu dni kalendarzowych od dnia wystawienia protokołu odbioru Usługi służy prawo stwierdzenia niezgodności Usługi z postanowieniami Umowy. W takim przypadku Za dzień rozpoczęcia usługi uznaje się dzień w którym niezgodność usunięto, o ile takowa niezgodność istotnie miała miejsce.
7.4. W przypadku gdy Rozpoczęcie świadczenia Usługi opisane w pkt 7.1 przypada na inny niż pierwszy dzień miesiąca , do rozliczenia Usługi przyjmuje się 1/30 miesięcznej opłaty abonamentowej za każdy dzień świadczenia Usługi.
7.5. W przypadku gdy Umowa wskazuje konkretny dzień uruchomienia usługi opłaty naliczane są od tej daty, o ile uruchomienie Usługi nie uległo zmianie z powodów leżących po stronie Operatora. W przypadku, gdy z powodów technicznych lub formalnych leżących po stronie Operatora dzień uruchomienia wskazany w Umowie jest inny niż dzień w którym Usługa została technicznie uruchomiona, za dzień rozpoczęcia Usługi przyjmuje się dzień w którym usługa została technicznie oddana Abonentowi do użytkowania.
7.6. Za ciągłość dostępności okablowania własnego Operatora odpowiada i jest zobowiązany do usuwania wszelkich usterek Operator ( o ile Umowa nie stanowi inaczej). Za dostępność okablowania własnego Abonenta umiejscowionego w udostępnionym przez Operatora trakcie odpowiada Abonent ( o ile Umowa nie stanowi inaczej).
7.7. W ciągu 14 dni kalendarzowych po dniu wygaśnięcia Umowy o Usługę dzierżawy Okablowania Abonent zobowiązany jest do ich usunięcia i przywrócenia infrastruktury na której były one ułożone do stanu pierwotnego. Wykonawca prac demontażowych ponosi odpowiedzialność za ewentualne szkody mogące powstać przy przeprowadzaniu prac demontażowych.

 
8. Zapisy wspólne dla Usług objętych niniejszym Regulaminem.
8.1. Operator zobowiązany jest do zachowania należytej staranności przy wykonywaniu Usług.
8.2. Operator zobowiązany jest do stosowania wszelkich norm prawnych obowiązujących w trakcie wykonywania Usługi.
8.3. W przypadku zawieszenia Usługi Operator dokonuje tego w sposób, który nie uszkadza danych zawartych na zasobach Usług
8.3.1. W przypadku Usług Kolokacji i Dzierżawy Serwerów poprzez „zawieszenie Usługi” rozumie się uniemożliwienie dostępu sieciowego do zasobów.
8.3.2. W przypadku Usług Dzierżawy Okablowania przez „zawieszenie usługi” rozumie się rozłączenie kabla na styku, bez uszkadzania jego ciągłości.
8.3.3. W przypadku kolokacji urządzeń telekomunikacyjnych nie posiadających zasobów danych i nie korzystających z usług sieciowych Operatora „zawieszenie Usług” oznacza odcięcie dostępu do energii elektrycznej.
8.4. W ciągu do 14 dni kalendarzowych od wygaśnięcia Umowy Operator zobowiązany jest do usunięcia danych Abonenta z wszelkich ich nośników użytych do ich utrzymywania w ramach Usługi wraz z kopiami zapasowymi ( o ile takie były oparte na zasobach Operatora)
8.5. Operator ma prawo natychmiastowego zawieszenia lub ograniczenia Usługi w przypadku stwierdzenia oczywistego zagrożenia spowodowanego działaniami Abonenta dla stabilności i bezpieczeństwa Usług innych Abonentów lub stabilności i bezpieczeństwa połączeń międzyoperatorskich ( np. atak DDOS pochodzący z Urządzeń Abonenta, „loop” sieciowy). Operator jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić Abonenta o fakcie i stopniu ograniczenia, jego powodzie i przedstawić zebrane dowody.
8.6. Prawo Operatora opisane pkt 8.5 może także być zastosowane w przypadku „kompromitacji” (włamania przez osoby trzecie) do zasobów danych świadczonej Abonentowi Usługi.
8.7. Operator ma prawo i obowiązek konserwacji i modernizacji sieci telekomunikacyjnej, co może spowodować przerwy w świadczeniu usług lub pogorszenie ich jakości, jednak nie dłużej niż jednorazowo 60 minut oraz nie częściej niż 4 razy w miesiącu. Operator będzie w miarę możliwości technicznych przeprowadzać czynności w ramach konserwacji i modernizacji sieci w godzinach najmniej intensywnego korzystania z usług. O pracach planowych Operator informuje Abonenta na co najmniej 3 dni przed ich wykonaniem.
8.8. Abonent i Operator zgodnie oświadczają, że Abonent zobowiązany będzie do zapłaty całości umówionego wynagrodzenia za świadczone usługi w postaci opłaty abonamentowej oraz innych opłat wynikających z Umowy, a ponadto że Abonentowi nie przysługują uprawnienia do potrącenia lub zatrzymania żadnej kwoty tego wynagrodzenia lub urządzeń, do których Operator posiada tytuł prawny. W przypadku Abonenta korzystającego z praw konsumenta w przypadku przedterminowego zakończenia Umowy Abonent zobowiązany jest wyłącznie do zapłaty za Usługi już wykonane oraz do zwrotu udzielonego rabatu.
8.9. Operator jest uprawniony do zawieszenia lub ograniczenia Usług w przypadku:
8.9.1. Jeżeli Abonent opóźnia się lub pozostaje w zwłoce z płatnością należności za wykonanie usług powyżej 14 dni kalendarzowych od ich wymagalności , aż do dnia uiszczenia na rzecz Operatora wszystkich zaległych opłat.
8.9.2. W przypadku opisanym pkt 8.5-8.6 niniejszego Regulaminu.
8.10. W okresie, zawieszenia lub ograniczenia świadczenia Usług opłata za świadczone usługi jest naliczana oraz jest należna od abonenta w pełnej wysokości zgodnie z Umową i cennikiem.
8.11. Operator po otrzymaniu wiarygodnej informacji o ustaniu powodu zawieszenia lub ograniczenia Usług niezwłocznie przywraca pełną ich funkcjonalność.
8.12. Opłaty za wykonane Usługi wnoszone są przez Abonenta na podstawie Umowy.
8.13. W przypadku zwłoki w opłacie Operator ma prawo do naliczenia odsetek ustawowych.
8.14. Faktury za wykonywane Usługi przekazywane są w formie określonej Umową.
8.15. Operator ma prawo do naliczenia opłat za usługi wykonane w okresie trwania Umów z danym Abonentem o ile od ich wykonania nie minął okres 24 miesięcy.
8.16. Abonent zobowiązany jest do zapłaty opłaty Abonamentowej w terminie 14 dni od pierwszego dnia Okresu Rozliczeniowego lub od wystawienia faktury ( o ile Umowa nie stanowi inaczej).
8.17. Brak otrzymania faktury w sposób określony w Umowie nie zwalnia Abonenta od zapłaty za usługi. Abonent jest zobowiązany do niezwłocznego poinformowania Operatora o fakcie nieotrzymania faktury.
8.18. Jeśli Usługa posiada opłatę aktywacyjną, opłata ta jest wnoszona wraz z opłatą za pierwszy okres rozliczeniowy.
8.19. Operator ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług, chyba że są one wynikiem działania Abonenta, niedochowania przez Abonenta przepisów prawa, postanowień Regulaminów lub Umowy, działania osób trzecich lub powstały w wyniku siły wyższej, lub gdy Operatorowi nie można przypisać przyczynienia się do spowodowania niewykonania lub nienależytego wykonania usług.
8.20. Operator nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi w przypadku braku możliwości świadczenia usługi podczas realizowania przez abonenta poł ączeń w sieciach telekomunikacyjnych innych operatorów.
8.21. Za każdą rozpoczętą godzinę przerwy w świadczeniu usługi wynikającej z winy Operatora, Abonentowi przysługuje 1/720 miesięcznej stałej opłaty abonamentowej za daną Usługę, w przypadku usług objętych opłatami w formie co miesięcznych stałych abonamentów. Gdy niedostępność lub uszkodzenie obejmuje część usługi odpowiedzialność Operatora jest proporcjonalna do stosunku dotkniętego niedostępnością komponentu Usługi i Usługi jako całości.
8.22. Operator nie ponosi odpowiedzialności za utracone przez Abonenta utracone korzyści.
8.23. Operator ponosi odpowiedzialność za urządzenia Abonenta umieszczone w Kolokacji w zakresie jakim Operator przyczynił się do wyrządzonej szkody.
8.24. Operator nie ponosi odpowiedzialności za usterki i niedostępności Usługi w przypadku gdy Abonent nie poinformował Operatora i ich zaistnieniu niezwłocznie po powzięciu przez Abonenta informacji o ich wystąpieniu.
8.25. Zmiany ceny energii elektrycznej dostarczanej przez koncesjonowane energetyczne podmioty trzecie nie stanowią zmiany Umowy lub powodu jej wygaśnięcia lub odstąpienia od niej.

 
9. Postępowanie reklamacyjne i zgłaszanie niedostępności lub nieprawidłowości Usługi.
9.1. Reklamacja powinna zawierać
9.1.1. imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania, albo siedziby abonenta (reklamującego).
9.1.2. określenie przedmiotu reklamacji oraz reklamowanego okresu. 
9.1.3. przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację.
9.1.4. datę zawarcia umowy i określony w niej termin rozpoczęcia świadczenia usługi telekomunikacyjnej - w przypadku reklamacji dotyczącej niedotrzymania z winy Operatora Umownego terminu rozpoczęcia świadczenia usług.
9.1.5. wysokość kwoty reklamacji
9.1.6. szczegółowy tryb postępowania reklamacyjnego określa rozporządzenie ministra właściwego do spraw łączności.

 
10. Rozwiązanie Umowy.
10.1. W przypadku umów zawartych na czas określony, umowa taka może być rozwiązana, poza innymi przypadkami określonymi w regulaminie, umowie lub cenniku, jedynie:
10.1.1. Za porozumieniem Stron.
10.1.2. Jeżeli Abonent żądający wcześniejszego rozwiązania Umowy zawartej na czas określony dokona zapłaty na rzecz drugiej strony odszkodowania w wysokości łącznej opłaty wynagrodzenia (Minimalnej Wartości Usługi), jakie pozostałoby do zapłaty do końca trwania umowy zawartej na czas określony, gdyby umowa nie została rozwiązana wcześniej, a w przypadku Abonenta korzystającego z praw należnych konsumentom do dokona zwrotu udzielonych rabatów.
10.1.3. Operator może rozwiązać Umowę w przypadku cofnięcia, ograniczenia, wygaśnięcia, zmiany uprawnień lub warunków do świadczenia usług przez Operatora, spowodowanych decyzją administracyjną lub zmianą przepisów prawa.
10.1.4. Operator może rozwiązać umowę gdy z powodu warunków technicznych niezależnych od Operatora i Abonenta dalsze wykonywanie usługi stało się niewykonalne.
10.1.5. Operator może rozwiązać Umowę z winy Abonenta w przypadku braku płatności za Usługi, gdy od dnia ich wymagalności upłynęło 14 dni kalendarzowych.
10.1.6. Operator może rozwiązać Umowę z winy Abonenta w przypadku , gdy mimo wezwania do zaprzestania Abonent z wykorzystaniem Usługi dokonuje aktów łamiących prawo, a od wezwania upłynęło 7 dni kalendarzowych.
10.1.7. Operator ma prawo odstąpienia od Umowy, gdy podczas jej zawierania Abonent podał nieprawdziwe , lub niepełne a wymagane przez prawo dane, lub gdy Umowa została podpisana przez osobę nieuprawnioną w chwili jej podpisywania.
10.1.8. W przypadkach rozwiązania Umowy z winy Abonenta jest on zobowiązany do opłaty za Minimalny Okres Umowy czyli za okres do wygaśnięcia czasu na który pierwotnie Umowa została zawarta, a w przypadku Abonenta korzystającego z praw należnych konsumentom do zwrotu udzielonych w ramach Umowy rabatów.
10.1.9. Abonent może rozwiązać Umowę w przypadku oczywistego, rażącego naruszenia umowy przez Operatora, przedstawiając dowody tegoż naruszenia, gdy Operator pomimo wezwania w ciągu 7 dni kalendarzowych nie usunął powodów naruszenia.
10.1.10. Abonent może rozwiązać Umowę gdy Usługa z winy Operatora nie jest dostępna przez 3 następujące po sobie dni kalendarzowe, a Abonent poinformował Operatora o niedostępności w trakcie jej wystąpienia.
10.1.11. Abonent może rozwiązać umowę w przypadku oczywistego naruszenia prze Operatora tajemnicy służbowej – telekomunikacyjnej, przedstawiając dowody naruszenia.
10.1.12. Abonent może rozwiązać umowę w przypadku oczywistego naruszenia przez Operatora postanowień prawa, a w szczególności przepisów o ochronie danych osobowych, przedstawiając dowody naruszenia.
10.2. Z dniem rozwiązania, wygaśnięcia lub odstąpienia od Umowy Operator zaprzestaje świadczenia Usługi.
10.3. Oświadczenie o rozwiązaniu Umowy wymaga formy pisemnej, dokumentowej lub elektronicznej.

 
11. Postanowienia końcowe.
11.1. Niniejszy Regulamin stanowi integralna część Umowy o świadczenie Usług o ile Umowa została podpisana po dniu jego ogłoszenia.
11.2. Dla obecnych Usług zastosowanie mają regulaminy z dnia ich podpisania.
11.3. W przypadku aneksu do Umowy podpisanego po dniu ogłoszenia niniejszego Regulaminu zastosowanie mają jego zapisy o ile nie stoją w sprzeczności z zapisami Umowy a Abonent wyraził zgodę na jego zastosowanie do trwającej Umowy.